GIGA 2003 Kft.

giga

Székhely (számlázási cím): H-8000 Székesfehérvár, Semmelweis I. u. 12.

Telephely (szállítási cím): H-8000 Székesfehérvár, Babér utca 18.

+36(70)884-9904

info@giga2003.hu

http://www.giga2003.hu

A GIGA 2003 Kft. nevéből is adódóan 2003-ban kezdte meg működését. A vállalat neve a tulajdonosok monogramjaiból alakult ki Gotthárd Imre, Gotthárd András. A név magában foglalta a célt is, egyszer nagyok szerettek volna lenni. A kezdetekben egy CNC géppel indult el a termelés egy kicsi, bérelt csarnokban, ahol az eszterga csak keresztben fért el. Tevékenységünk részletes leírását lásd: Piacok, termék/szolgáltatás, vevői kör témakörnél. Az újabb és újabb munkák elnyerésével bővítésre volt szükség, így a következő két gépet 2004-ben vásárolták meg. 2005-ben újabb bővítés következett. Ekkor már 6 géppel 6 fő dolgozó dolgozott. A mellékelt ábra mutatja a gépek és a dolgozók létszámának alakulását. A kezdeti anyagi nehézségek csak használt gépek vásárlását tették lehetővé.

A 2008-ban kirobbanó válság sem tudta a fejlődési folyamatot megtörni. A vezetés kitartó munkával fenn tudta tartani a szervezet működését. Sajnos 2009-ben leépítéseket kénytelen volt végrehajtani, de árbevételét még a megpróbáltatások ellenére is, kis mértékben növelni tudta. A töretlen fejlődés során a vezetőség 2010-ben elhatározta, hogy ezentúl csak új gépeket fog vásárolni. Ezekkel a gépekkel kevesebb karbantartás és gépállási idő érhető el, ami a termelés szempontjából kedvező. Az Európai Uniós források megnyílásával a vállalat számos nyertes pályázattal büszkélkedhet, ami a gépvásárlások finanszírozását megkönnyítette.

2010-ben indult el az új termelésirányítási rendszer, a Factory Master használata, ami a gyártás nyomon követhetőségét növelte. Az elmúlt évek során a rendszer használata egyre több területre terjedt ki, ma már a szerszámkiadás is a rendszerben történik munkalapra, és SPC méréseket is végzünk a rendszerben.

2006-ban az ügyvezetők elhatározták, hogy saját gyártócsarnokot építenek. Ennek támogatásához 2011-ben megfelelő lehetőség nyílt Európai Uniós forrás bevonására. Sikeres pályázat készítésével közel 50 %-os támogatást nyert a vállalat. 2013. december 10-én átadásra került az új telephely, és a teljes átköltözés is megtörtént még 2013-ban.

A stabilitás fenntartása érdekében folyamatosan bővül a vevők köre, az autóipar mellett egyre több alkatrészt gyártunk szivattyúkhoz és műszeriparba, bútoriparba, és az új, megerősödni látszó takarítógépekhez is. Emellett az export árbevételhez viszonyított aránya is egyre emelkedik. 2011 óta tudatosan zajlik a szervezetfejlesztés. 2012-ben három szervezetfejlesztő tréningen vett részt a vállalat 25 dolgozója, ami többek között a konfliktuskezelést segített elsajátítani, és a csapatmunkát erősítette. 2013-ban három házi szervezésű tréninget tudhatunk magunk mögött, aminek sikere további hasonló programok szervezését vetíti előre. A csapatmunka alkalmazását rendkívül hasznosnak és bevált módszernek tartjuk, az eddigi tapasztalatok alapján eredményesen alkalmazza a vállalat.

A vállalat 2010-ben vállalkozott egyik nagy vevőjénél, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft-nél Beszállítói Kiválóság Programban való részvételre. A program eredményeként a vállalat nagy fejlődésen ment keresztül, a vevővel tartott kapcsolat erősödött és a program résztvevői között létrejött egy egymást kölcsönösen segítő, nyílt, gyümölcsöző kapcsolat.

A program sikeres zárásaként a vállalat elnyerte az Elkötelezettség a Kiválóságért díjat. A program sikerességét látva a vállalat jelenleg a következő, SEP 2 (Supplier Excellence Program) szinten dolgozik. A program Európában egyedülálló.

2013-ban az ügyvezetők kitartó munkájuknak köszönhetően elnyerték az év vállalkozója díjat egy banki elismeréssel egyetemben Fejér megyében.

Print Friendly